Čím - Katastrofy a krásy východu

Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

2X NISSAN PATROL W160 3.3TD

 
Nejdřív tak trochu obecně k Patrolům : Patrol třetí řady s označením 160 byl uveden na trh v roce 1980, aby nahradil předchozí generaci 60. S motorem SD33T disponující výkonem 110PS (81kW) je jeho maximální rychlost udávaná 145km/h. My po zkušenostech z Ukrajiny víme, že při překročení 110km/h se třese a hučí takovým způsobem, že by se bál i Chuck Norris. Spotřeba, kolem které patrol tancuje +- 0,5L je asi 10L/100km. To není málo, ale ani moc. No aspoň se to pěkně počítá. Takže s nádrží na 85L je dojezd poměrně slušný. Třídveřová verze patrolu se pak, mimo jiné, umístila v roce 1989 na prvním místě na Dakaru, o rok dříve druhá a pětkrát vyhrála ve své třídě. Další zlaté věnce pak patrol vozil ve Spojených arabských emirátech, Portugalsku, Španělsku, Tunisku, Itálii, Austrálii, a v roce 1993 získal v raidech prvenství v kategorii konstruktérů.
Patrol 1

 
 
První stošedesátka se k nám připojila v květnu 2016 před cestou na Ukrajinu. Přivezli jsme ji bez STK na vozíku s několika vadami, o kterých jsme věděli a také s dalšími, které na sebe směle postupem času upozornily. Byla rozebraná a nachystaná na rekonstrukci, která ale neproběhla. Naštěstí byla vyvařená s rámem po generálce. My jsme ji před Ukrajinou poskládali, pak jsme opravili nejzávažnější problémy, udělali STK a vyrazili. Už na Ukrajině se o slovo přihlásil děravý chladič a zjevně nerozchozené brzdy. Po příjezdu se ale projevil problém největší a to prasklé těsnění pod hlavou. Z auta se sundala hlava a tak stojí prakticky dodnes. Nedávno ale dorazily nové hlavové šrouby a s nimi i motivace začít auto pořádně chystat na blížící se výpravu na východ. Novinky z těchto příprav budeme zveřejňovat, tak nám prosím držte palce ať si na nás první Wéčko nevymyslí zase nějaké to překvapení ještě před odjezdem.
Patrol 2

 
Druhý troll k nám dorazil z hor na severu. Rám má v perfektním stavu, což byl hlavní požadavek a karoserie je sice potlučená jakoby s ní bůh hrál kuličky, ale jinak je poměrně zdravá. Hlavní předností červeného patrola je podvozek. Na zánovní sadu tlumičů ironman a skoro nové listové pružiny jsme se vydrželi s obdivem dívat dlouho. Nejvíc srandy ale přináší interiér, který prostě chybí. Celý stroj se uvede do chodu přepínačem z cirkulárky. Místo sériových budíků autor tohoto pekelného projektu použil ukazatele ze škody 120. Pokud obsluha stroje nazná, že stroj svou práci již ukončil a chod motoru tak není nadále nutný, má prakticky dvě možnosti jak ho vypnout. Přestat dolívat naftu, nebo dát pokyn dostatečně proškolenému spolujezdci, který zatáhne za kus špagátu, který se mu válí pod nohama. Porůznu demontované kryty v kabině přivádějí dostatek čerstvého vzduchu a také mnoho zvukových signálů, jež informují řidiče o stavu motoru. Alespoň, že ten zatím šlape jako hodinky.
Vozék

 
Jak už to tak bývá, ne vždy se úplně stíhá. Bylo tomu tak i v našem případě. Tak jsme na poslední chvíli přibrali do týmu našeho starého dobrého a věrného přítele pana Vozéka. Máme ho už dlouho. Je ověřený praxí že se podobá mravencům. Uveze totiž skoro deseti násobek své váhy. Zvládne Kazachstán ? To nikdo neví. Přestavba z vozíka otroka na expedičního vozíka proběhla flexou a tím co zrovna leželo kolem asi 3 hodiny před odjezdem.
© 2020
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky