Čím - Vyškov - Maroko

Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

2X NISSAN PATROL W160 3.3TD

 
Nejdřív tak trochu obecně k Patrolům : Patrol třetí řady s označením 160 (MQ) byl uveden na trh v roce 1980, aby nahradil předchozí generaci 60. S motorem SD33T disponující výkonem 110PS (81kW) je jeho maximální rychlost udávaná 145km/h. My po zkušenostech víme, že při překročení 110km/h se třese a hučí takovým způsobem, že by se bál i Chuck Norris ale jede! Spotřeba, kolem které patrol tancuje +- 0,5L je asi 10L/100km. To není málo, ale na takový motor a hmotnost auta rozhodně ani moc. No aspoň se to pěkně počítá. Takže s nádrží na 85L je dojezd poměrně slušný.

Třídveřová verze patrolu se pak, mimo jiné, umístila v roce 1989 na prvním místě na Dakaru, o rok dříve druhá a pětkrát vyhrála ve své třídě. Další zlaté věnce pak patrol vozil ve Spojených arabských emirátech, Portugalsku, Španělsku, Tunisku, Itálii, Austrálii, a v roce 1993 získal v raidech prvenství v kategorii konstruktérů.

Po zkušenostech bychom si lepšího parťáka na cesty prostě nedokázali představit a to z jednoho hlavního důvodu. Když se vám něco nezdá spravíte to kamenem nebo kusem pásky a když to neuděláte stejně pojede ještě dlouho dál. Je to ikonický nezmar mezi auty tohoto typu.
Patrol 1

První stošedesátka se k nám připojila v květnu 2016 před cestou na Ukrajinu. Přivezli jsme ji bez STK na vozíku s několika vadami, o kterých jsme věděli a také s dalšími, které na sebe směle postupem času upozornily. Byla rozebraná a nachystaná na rekonstrukci, která ale neproběhla. Naštěstí byla vyvařená s rámem po generálce. My jsme ji před Ukrajinou poskládali, pak jsme opravili nejzávažnější problémy, udělali STK a vyrazili. Už na Ukrajině se o slovo přihlásil děravý chladič a zjevně nerozchozené brzdy. Po příjezdu se ale projevil problém největší a to prasklé těsnění pod hlavou a s tím spojené přehřívání motoru (alespoň jsme si to mysleli).

Před výpravou do Kazachstánu ( odkaz na vyprávění o výpravě zde ) jsme proto sundali hlavu, nechali ji otlakovat a zgenerálkovat, nechali vyrobit zakázkové těsnění a sehnali nesehnatelné nové hlavové šrouby. Spolu stím vyměnili a rozchodili to nejduležitější a vyrazili na cestu. Po cestě se však ono nepříjemné bublání opět přihlásilo o slovo i tak se povedlo provizorně motor opravit a bez dalších větších problémů dojet zpět.

Před výpravou do Maroka jsme postupně vyloučili vadné těsnění pod hlavou a vinu připsali starému vodnímu okruhu. Ten jsme celý obnovili a spolu s výkonnějším AL chladičem a výměníkem vyrazili do Maroka.  
Patrol 2

Druhý troll k nám dorazil z hor na severu. Když jsme ho poprvé viděli hned bylo jasné, že rám má v perfektním stavu, což byl hlavní požadavek jen ta karoserie je potlučená jakoby s ní bůh hrál kuličky. Podvozek i motor byl navíc v nadprůměrně dobrém stavu takže jsme dlouho neváhali a přibrali ho doparty.

Nejvíc srandy přinášel interiér, který prostě chyběl. Celý stroj se uváděl do chodu přepínačem z cirkulárky. Místo sériových budíků autor tohoto pekelného projektu použil ukazatele ze škody 120. Pokud obsluha stroje nazná, že stroj svou práci již ukončil a chod motoru tak není nadále nutný, má prakticky dvě možnosti jak ho vypnout. Přestat dolívat naftu, nebo dát pokyn dostatečně proškolenému spolujezdci, který zatáhne za kus špagátu, který se mu válí pod nohama. Porůznu demontované kryty v kabině přivádějí dostatek čerstvého vzduchu a také mnoho zvukových signálů, jež informují řidiče o stavu motoru.

Většinu problémů se nám podařilo dát dopořádku již před cestou do Kazachstánu. ( odkaz na vyprávění o této výpravě zde )Kde Patrol exceloval a na onen podvozek a motor jsme nemuseli šáhnout. Teda výjma některých drobných závad způsobených charakterem provozu a nepříliš ohleduplným chováním předchozích majitelů. Před Marokem máme i tak spoustu nápadů na úpravy a vychytávky.  
Vozék

Při výpravě do Maroka se již povedlo dořešit některé nezbytné úpravy na Patrolech natolik byl tento sen splněn. Onen sen bylo vyrazit bez vozíku. Nicméně tak trochu se slzou v oku přecijen to byl náš hrdina a kámoš .  O výpravě s panem vozékem se víc dozvíš tu : Výprava: Katastrofy a krásy východu
© 2020
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky